lördag 2 mars 2013

On the road again

Tjaaa!

Nu har man äntligen fått cykla lite riktigt downhill igen.

Vi har varit här i san remo i en vecka nu och idag blir våran sista dag här i bergen.

När vi anlända hit så var jag lite skeptisk till en början eftersom det hade kommit 5cm nysnö, men efter några dagars sol och värme var allt borta och vi kunde köra på utan några problem.

Nu till den viktiga biten, hur känns cyklarna?
Det är ingen hemlighet att jag hade det kämpigt 2011 när jag körde på samma cykeln men det beror nog mer på att jag var påväg tillbaka från min skadade mage från 2010.

Det vi har ändra på den här cykeln till i år är vinkeln på dämpare, den är jäkligt mycket mer progressiv i slutet av slaget än vad den var 2011= ej säckig, behåller farten bättre.

Det är princip samma cykel som vi hade 2011 men känns helt annorlunda och att den är 1.5kg lättare än M9an ska man inte klaga på.
Känns faktiskt riktigt bra:)

Imorgon blir det till att packa bussen och Sätta kurs mot Barcelona för säsongen första tävling!!:D

Förhoppningsvis har vi en liten bloggfilm uppe i slutet av denna vecka också :)

Hare gött hej!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar